tisdag 31 januari 2012

Ta det luugnt! Det ordnar sig.

På lördag är det "The big day". Egentligen är det inte min dag men jag ser det som min dag då jag och älsklingen ska fotografera oss för att sätta upp dem på väggen sedan. Men det som egentligen sker är en högtid för alla doktorerande från universitetet men jag ska hjälpa till där och där med gå i balklänning, högklackat och se allmänt fin och nätt ut! Ska bli riktigt roligt att klä upp sig så mycket inför det men det känns lite nervöst.
Min första tanke var att jag skulle anlita någon att sminka mig och göra mitt hår tills dagen men som det ser ut nu så ska jag testa på det själv! Vi får helt enkelt se hur det går med det eftersom jag alltid målar upp en perfekt bild av allting i huvudet. Men som tur har jag världens bästa granne och vän som ska hjälpa mig att locka håret som hänger baktill på huvudet, det som alltid är svårast att få till!

Nu däremot är jag helt slut efter dagens bravader så nu blir det nog sängdags för mig, där jag kan fortsätta öva på att bara andas och inte hetsa upp mig över saker. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar