torsdag 12 januari 2012

Idag är en dag av alla andra dagar

Idag sker egentligen ingenting speciellt men samtidigt är väl alla dagar speciella, eftersom alla dagar inte är lika varandra? Med risk att låta lite filosofisk känner jag att denna dagen är en av alla andra dagar men samtidigt är det bara en sak som är som dagen igår, min uppsats till Pedagogik I delkurs 3. Det är det absolut sista jag gör innan kursen slut eftersom den nya kursen, Matematikens didaktik, börjar teoretiskt sätt på tisdag men på papper på måndag.
Den terminen som ligger framför mig nu är en termin fylld med saker och det känns ganska skönt med tanke på att jag inte har kunnat ha det så på ett tag. Kunna är kanske fel ord men jag har valt tidigare året att inte ha det så och det är absolut inget jag ångrar idag.

2011 var ett jobbig år, det kan man lugnt säga. Det började med en massa poäng som jag släpade efter mig på Örebro Universitet och slutade med att jag hade närvarat på 4 begravningar. Inte exakt vad jag väntade mig att jag skulle spendera mitt år med att göra men det är väl det som är livet lilla tvist, att man aldrig vet vad som händer framöver. Så om vi återgår till 2012 som jag hoppas ser roligare ut på vissa fronter så kan jag ju passa på att berätta vad som händer!
Jag ska:
- Läsa om hur man lär ut matematik på bästa sätt.
- Fortsätta med MatteCentrum som är min höjdpunkt på veckan(Kanske anses tragiskt av vissa)
- Ska ha praktik med hörselskadade och döva elever på en gymnasieskola. Kommer att följa dem i båda ämnena som jag vill leda senare som lärare; Matematik och Fysik!
- Börja träna ordentligt, förhoppningsvis.
- Jag och min sambo försöker flytta till större lägenhet.
- Till sommaren ska jag skaffa jobb inom restaurang igen och tjäna ihop lite pengar så att jag och min sambo kan åka någonstans.
- I höst blir det en konstig, helt oplanerad termin på Örebro Universitet så vi får väl bara vänta och se vad den ger mig.

Efter sommaren har jag faktiskt inga egentliga förväntningar av vad år 2012 ska komma att ge mig. Men det räcker väl med det där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar