måndag 16 januari 2012

Praktik på teckenspråk

Nu är jag ute på min praktik för denna termin och denna gång har jag matematik på teckenspråk, även ibland fysik... Vet inte riktigt vad jag gjorde när jag gav mig in på detta men nu är jag här. Jag verkar kunna göra mig förstådd ganska bra men jag har så svårt att förstå vad eleverna svarar mig. Lättast känns just nu att bara ignorera vad eleverna säger och förklara igen vad det är jag vill få igenom, även om det inte är någonstans i närheten av pedagogiskt.

En bra sak som jag har kommit på med att ha döva elever är att den pinsamma tystnaden i klassrummet är inte pinsam och om min mage då skulle kurra (vilket den gör just nu) så är det ingen som skulle kunna höra det och påpeka något! Alla saker har sina för- och nackdelar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar