lördag 21 januari 2012

Bröllopsbestyr!

Idag är det mina vänners bröllop och jag fick äran att göra bröllopstårtorna! Eftersom jag kände att jag inte hade tillräckliga kunskaper för att utföra FEM stycken bröllopstårtor så kallade jag in min kompis som är mer van vid att göra bröllopstårtor och äntligen är vi klara med allt.
Det som återstår nu är att faktiskt köra tårtorna till bröllopet i stackars lilla brunte, hoppas han orkar fram och tillbaka dit!
Jag måste säga att jag är ganska nöjd med resultatet vi lyckades skapa så nu kommer jag våga att göra något sådant själv i framtiden, någon gång i alla fall.Men jag måste säga det att det är verkligen något som tar ut en, jag är så trött efter detta och jag har ändå minst fyra timmar kvar av att köra dit och hem igen. Får se det som del av erfarenheten för yrkeslivet, även om jag nu inte ska bli konditor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar