måndag 30 januari 2012

Plugga, diska, baka, damma, varje dag är det detsamma

Nu har var det ett tag sedan jag skrev och anledningen till det är en svacka som jag hamnade i. Svackan bestod av en ganska djup depression med mycket tårar och många onyttiga saker som jag stoppade i mig. Jag har på något sätt hamnat i en svacka av att känna att allting är meningslöst och kanske är det så som min syster säger, att vardagen inte är densamma längre eftersom vi är "stympade" i familjen. Och kanske har det kastat ut mig från min vanliga omloppsbana vilket så bidrar till varför jag beter mig som jag gör. Jag glömmer att vattna mina blommor, fastän det är något som gör mig glad när de mår bra, jag bakar knappt längre och om jag gör det så orkar jag inte lägga någon kraft i det och jag orkar verkligen inte plugga fastän jag gärna vill kalla mig själv för plugghäst. Men kanske har allt detta sin gång och därför även en lösning någonstans längre fram, jag chansar på att jag bara får vänta och se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar