lördag 14 januari 2012

Drömbilden av sig själv

Alla har vi nog en bild i huvudet av hur man alltid har velat se ut eller kanske en bild av hur man såg ut en gång i tiden men man inte gör längre. Jag har i alla fall en sådan bild i mitt huvud, av hur jag vill se ut och hur jag än gör så känns det som att jag aldrig når dit. Det kan ju ha att göra med att samhälle aldrig låter oss känna nöjdhet när vi väl har nått ett mål vi har satt men ändå så tror jag att varför jag aldrig har känt mig riktigt nöjd är för att jag inte har nått dit än. Så vad är vägen dit? Finns det ett "quickfix" eller kommer det ta typ ett år om jag börjar idag?
Jag har alltid haft svårt att genomföra saker om jag inte vet hur lång tid allting tar, jag vill veta på ett ungefär när jag borde vara framme innan jag börjar, så att man vet vad man strävar mot. Jobbigt att sträva mot något när man aldrig vet om man kommer fram liksom...

Så mitt mål och min bild av mig själv är att jag ska ha en vältränad mage. Jag bryr mig inte så mycket om ben, armar eller någon annan del på kroppen utan min bild i mitt huvud är att jag ska kunna ha en sportbh på mig och baggyjeans! Och för att kunna stå i bara det och inte skämmas så vill jag ha en vältränad mage, inga magrutor men en tränad mage som är slimmad och det ska synas att huden är fast!
Jag har börjat göra situps så ofta jag kommer ihåg det, mitt mål är att göra ca 50 varje dag och ca 50 sidosittups varje dag och eftersom jag inte vet hur lång tid det kommer att ta så känns det lite lite meningslöst... Meeen jag vill så gärna dit så jag får väl bara ta att fortsätta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar